Czym jest Trening EMS?

Metoda treningowa EMS to połączenie aktywności fizycznej z elektryczną stymulacją mięśni. Od lat stosowana jest przez sportowców wyczynowych jako uzupełnienie treningu celowanego oraz fizjoterapeutów w celu przyspieszenia efektów rehabilitacji pacjenta.
Trening EMS jest  najczęściej wykorzystywany przez trenerów personalnych w małych, butikowych studiach, jako nowoczesna alternatywa dla siłowni.

 

Wyrzeźbienie idealnej sylwetki

EMS w połączeniu z łatwymi ćwiczeniami staje się intensywnym treningiem całego ciała.

Elektrostymulacja mięśni

Impulsy elektryczne masują nasze mięśnie i pobudzają nasz organizm do większego wysiłku

Łagodzenie bólu pleców

Podczas treningu EMS nie obciążamy stawów oraz kręgosłupa. Impuls wzmacnia głęboko położone włókna mięśniowe.

Zabiegi ujędrniające

EMS od lat stosowany jest jako skuteczny zabieg ujędrniający skórę, oraz w walce z cellulitem.

Dlaczego EMS?

E jak elektrostymulacja

Elektryczna stymulacja mięśni od wielu lat stosowana jest w fizjoterapii oraz sporcie wyczynowym. Użytkownicy cenią sobie przede wszystkim bezpieczeństwo, skuteczność i efektywność treningu EMS. Real Madryt, Bayern Monachium, Usain Bolt, bracia Kliczko i wielu innych sportowców osiągających największe sukcesy traktują trening EMS jako doskonałe uzupełnienie treningu wyczynowego.
Elektrostymulacja mięśni EMS na również szereg zastosowań kosmetycznych. Impulsy elektryczne przechodzące przez tkankę skórną powodują zwiększenie jej elastyczności i napięcia oraz ujędrniają nasze ciało. Kosmetolodzy traktują EMS jako zabieg antycellulitowy i rozbijający fałdy skórne oraz rozprowadzający płyny ustrojowe i wodę w naszym organizmie.
Trening EMS polega na wykorzystaniu odpowiednio dobranego prądu elektrycznego do charakterystyki pracy mięśni. W zależności od częstotliwości impulsu możemy wpływać na efekt ćwiczeń, ich intensywność oraz ilość zaangażowanych włókien mięśniowych. Przekłada się to bezpośrednio na efekt treningowy oraz budowanie odpowiednich zdolności motorycznych. Im wyższa częstotliwość impulsów wysyłanych z elektrostymulatora EMS tym, większa liczba pracujących włókien mięśniowych, oraz ciężar narzucony na określoną grupę mięśni. Dzięki temu możemy wykonać bardzo ciężki trening siłowy bez wykorzystania obciążenia zewnętrznego.

 

M jak metabolizm

Trening EMS angażuje do pracy około 90% włókien mięśniowych równocześnie. Dzięki temu praca Naszego organizmu staję się bardzo intensywna i wymagająca. Mimo, że elektrostymulacja mięśni łączona jest z podstawowymi i bardzo prostymi ćwiczeniami jesteśmy wstanie wykonać wysiłek zbliżony do maksymalnego. Charakterystyką wysiłku trening EMS podobny jest do interwałów lub tabaty. Cechuje się krótkim czasem trwania i wysoką intensywnością. Przewagą nad tymi dwoma jest fakt, że trening EMS i impulsy mu towarzyszące docierają do głęboko położonych włókien mięśniowych, wzmacniają je i masują równocześnie.
Podczas jednej 20 minutowej sesji treningowej jesteśmy wstanie spalić około 500kcal. Kolejne 500 – 700kcal zostanie spalone w najbliższych 24 godzinach po treningu. Trening EMS doskonale rozkręca Nasz metabolizm i ładuje Nas energią na cały aktywny dzień.

 

S jak skuteczność

Sekretem treningu EMS jest jego skuteczność. Impulsy elektryczne stymulują mięsnie do maksymalnej pracy bez obawy o stawy czy kręgosłup. Bez ciężaru mamy możliwość wykonania bardzo wymagającego treningu budującego masę mięśniową. W połączeniu z treningiem funkcjonalnym elektrostymulacja otwiera Nam możliwość obciążenia praktycznie całego aparatu mięśniowego w jednym zadaniu. Pozwala to wykonać 20 minutową sesję treningową całego ciała bez konieczności wykonywania skomplikowanych zadań. Jako jedyna metoda trening EMS aktywuje do pracy głęboko położone włókna mięśniowe odpowiedzialne za utrzymanie Naszego ciała w odpowiedniej pozycji, chroniąc w ten sposób kręgosłup oraz stawy przed kontuzjami. Elektrostymulacja wykorzystywana jest również jako zabiegi masujące i łagodzące bóle mięśniowe. Impulsy o niskiej częstotliwości  intensywności działają relaksująco i rozluźniająco na nasze mięśnie.
Trening EMS cenimy przede wszystkim za jego kompleksowość. Na jednym spotkaniu z trenerem personalnym zadbamy o swoją sylwetkę, zdrowie, mięśnie głębokie oraz stawy, urodę, jędrność skóry, oraz dodatkowo naładujemy się energią i świetnym samopoczuciem.

 

Wysoka efektywność treningu EMS

Trening EMS wyróżnia się wysoką skutecznością w walce z brakiem jędrności skóry. Efektywna metoda zwalcza cellulit, a skóra staje się dzięki temu bardziej napięta i przyjemniejsza w dotyku. To możliwe, ponieważ ćwiczenia EMS prowadzą do rozprowadzenia płynów ustrojowych oraz wody, a to sprawia, że ciało staje się jędrniejsze.

Innowacyjna metoda ćwiczeń stanowi skuteczne rozwiązanie różnych problemów, a jednocześnie jest przeznaczona dla wielu osób. Trening EMS będzie odpowiedni dla tych, którzy są po kontuzji i nie mogą wrócić do swojej ulubionej aktywności. Podczas ćwiczeń mięśnie będą pobudzone do wzmożonej pracy, co zwiększy ich siłę i pozwoli na szybszy powrót do ćwiczeń. Nowoczesna metoda sprawdzi się dla osób, które nie mają zbyt wiele czasu. Cały trening trwa tylko pół godziny, a dla osiągnięcia efektów wystarczy trenować dwa razy w tygodniu, co jest możliwe dzięki wysokiemu wydatkowi energetycznemu.

 

Trening EMS 100% bezpieczeństwa

W pełni bezpieczna i przebadana metoda poprawia kondycję fizyczną. Trening EMS sprawdzi się dla osób, które chcą rozpocząć przygodę ze sportem, ale nie mają czasu lub brakuje im sił na inną aktywność, na przykład bieganie. Dzięki ćwiczeniom połączonym z elektrostymulacją mięśnie wzmocnią się w krótkim czasie. Trening będzie też bezpieczny dla osób, które nie mają dużego doświadczenia z aktywnością fizyczną. Ćwiczenia EMS nie obciążają kręgosłupa, dlatego nie niosą za sobą ryzyka kontuzji. Potwierdzeniem ich bezpieczeństwa jest fakt, że są stosowane przez fizjoterapeutów, którzy dzięki treningowi pozwalają pacjentom wrócić do sprawności.

Przyspieszenie metabolizmu

Trening EMS Po każdej sesji treningowej
Trening tradycyjny Tylko po treningach interwałowych, bardzo intensywnych

Wydatek energetyczny

Trening EMS od 500 do 1200 kcal
Trening tradycyjny 400 kcal

Oszczędność
czasu

Trening EMS Tylko 30 minut, 2 razy w tygodniu
Trening tradycyjny 90 minut
2-5 razy w tygodniu

Wzmacnianie mięśni głębokich

Trening EMS na każdym treningu
Trening tradycyjny specjalistyczne ćwiczenia celowane

Ryzyko
kontuzji

Trening EMS Brak
Trening tradycyjny Znaczne

Wypróbuj system MEON EMS

Zapisz się na trening próbny już za 49zł i poczuj moc impulse training!
MEON EMS 2019
Created by BRANDMA™