MEON EMS Impulse training > Blog > TOP 10 sposobów na skuteczne odchudzanie

TOP 10 sposobów na skuteczne odchudzanie

TOP 10 sposobów na skuteczne odchudzanie

Odchudzanie wymaga cierpliwości. Szybkie osiągnięcie zamierzonych efektów może wiązać się z powrotem do starej wagi w wyjątkowo krótkim czasie. Chcesz uniknąć efektu jojo? Wprowadź do życia zdrowe nawyki, które pozostaną z Tobą znacznie dłużej niż na czas odchudzania. Podpowiadamy, jakie są najlepsze sposoby na skuteczne odchudzanie.

1. Zadbaj o aktywność fizyczną

Szacuje się, że w walce o szczuplejszą sylwetkę aktywność fizyczna ma 30-procentowy udział. Bez niej trudno jest osiągnąć wymarzone efekty, a poza tym brak ruchu przyczynia się do pogorszenia stanu zdrowia. Zadbaj więc o to, żeby aktywność fizyczna towarzyszyła Ci kilka razy w tygodniu. Możesz wydłużyć spacery z psem, wysiąść kilka przystanków wcześniej i dojść do pracy na pieszo, a także poszukać zupełnie nowej aktywności fizycznej, która nie będzie Cię nudzić i zapewni Ci szybkie efekty, a jednocześnie będzie bezpieczna. Właśnie takie są zajęcia z wykorzystaniem elektrostymulacji mięśni.

2. Wybierz efektywną metodę treningu, czyli EMS

Brak rezultatów skutecznie zniechęca. Zdecyduj się więc na trening personalny z wykorzystaniem elektrostymulacji mięśni. To metoda, której popularność stale rośnie, ponieważ pozwala uzyskać efekty szybko, a bezpiecznie. Trening personalny trwa tylko pół godziny, a poza tym wystarczy uczęszczać na niego dwa razy w tygodniu. Jest to więc metoda na smukłą sylwetkę idealną dla zabieganych. Podczas treningu organizm wykonuje bardzo intensywną pracę, co jest możliwe dzięki połączeniu nieskomplikowanych ćwiczeń z impulsami elektrycznymi, które pobudzają mięśnie do pracy, a jednocześnie je masują. Podczas sesji treningowej możesz spalić 500 kcal, a kolejne będziesz spalać jeszcze przez 24 godziny po zakończeniu treningu. Dzięki temu łącznie spalisz nawet 1200 kcal, a utrzymanie ujemnego bilansu energetycznego stanie się znacznie łatwiejsze. Podczas zajęć będzie towarzyszył Ci trener personalny, który zadba o to, żeby ćwiczenia wykonywane były prawidłowe, a moc i częstotliwość impulsów – dopasowana do Twoich możliwości.

3. Zadbaj o nawodnienie organizmu

Smak słodkich, gazowanych napojów odpowiada wielu osobom. Niestety picie takich napojów wiąże się z niepotrzebnym przyjmowaniem wielu kalorii, a poza tym jest po prostu niezdrowe. Zadbaj o to, żeby nawadniać organizm przy pomocy wody. 2.5 l każdego dnia jest obowiązkowe! Pij wodę małymi łyczkami przez cały dzień – to lepsza metoda niż wypicie dużej szklanki na raz co kilka godzin. Jeśli masz problem z piciem wody, na początku spróbuj się do niej przyzwyczaić, urozmaicając smak, na przykład plastrem cytryny czy miętą.

4. Wprowadź więcej warzyw do diety

Jedzenie w pośpiechu, korzystanie z fast foodów na mieście – to zdecydowanie nie sprzyja szczupłej sylwetce. Do swojego codziennego jadłospisu koniecznie wprowadź więcej warzyw. Są one niskokaloryczne, a poza tym bogate w błonnik. Przede wszystkim są jednak pełne witamin, dlatego pozwolą Ci uniknąć niedoborów, jeśli do diety podejdziesz w zbyt restrykcyjny sposób.

5. Pamiętaj, że białko również jest ważne

Białko gwarantuje uczucie sytości na dłużej, a poza tym jest bardzo ważne dla mięśni, ponieważ umożliwia ich regenerację po treningu. Żeby strawić białko, organizm potrzebuje więcej energii, dlatego traci więcej kalorii niż w przypadku węglowodanów. Zbyt mała ilość protein w diecie sprawi, że trudniej będzie Ci czuć się po posiłku sytym przez kilka godzin.

6. Nie jedz za mało kalorii

1000 czy 1200 kcal to diety wciąż chętnie wybierane przez osoby chcące szybko zrzucić zbędne kilogramy. Choć efekt może być szybki, z pewnością nie będzie długotrwały. Tego typu diety sprawiają, że w niedługim czasie może pojawić się efekt jojo. Dieta o zbyt małej kaloryczności może doprowadzić do wystąpienia niedoborów, na przykład magnezu czy żelaza. 1000 kcal to za mało, nawet żeby pokryć podstawową przemianę materii. Utrzymanie ujemnego bilansu podczas odchudzania jest ważne, jednak nie może odbywać się w taki sposób. Głodówka zwalnia metabolizm, sprawia, że organizmowi brakuje sił, a nawet pogarsza się stan cery.

7. Jedz małe porcje, ale częściej

Regularność posiłków jest kluczem do sukcesu. Jedz małe porcje, ale co 3–4 godziny. Dzięki temu nie będziesz narażać się na nagłe spadki cukru, które powodują, że chętniej sięga się po przekąskę. Spadki cukru są odpowiedzialne nie tylko za napady głodu, lecz także osłabienie. Regularne posiłki sprawią, że będziesz mieć więcej energii. Nigdy nie rezygnuj ze śniadań, które są określane najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. Śniadanie dodaje energii i pobudza metabolizm, jeśli jest odpowiednio skomponowane, czyli znajdują się w nim zarówno węglowodany, jak i białka.

8. Zamień samochód na rower

Samochód to bez wątpienia wygodny środek transportu. Jeśli jednak nie masz do pracy zbyt wielu kilometrów lub nie planujesz ogromnych zakupów, zamień auto na rower. Przejażdżka, zwłaszcza kiedy pogoda dopisuje, będzie dla Ciebie przyjemna, pozwoli Ci spalić dodatkowe kalorie, poprawić kondycję, a także przyczynić się do lepszego nastroju.

9. Nie waż się zbyt często

Kiedy zaczynasz się odchudzać, uważaj na to, co może drastycznie zmniejszyć Twoją motywację. Zważ się przed rozpoczęciem diety, a później na chociaż dwa tygodnie zapomnij o wyciąganiu wagi spod łazienkowej szafki. Nie wyciągaj jej stamtąd każdego dnia podczas diety odchudzającej. Dlaczego to takie ważne? Częste dokonywanie pomiaru masy ciała może przyczynić się do zmniejszenia motywacji. Nie zawsze bowiem wynik będzie satysfakcjonujący. Nie oznacza to, że dieta nie działa. Czynników wpływających na wagę w danym momencie jest mnóstwo – może być ona zależna między innymi od zatrzymania wody w organizmie. Jeśli chcesz się regularnie ważyć, rób to zawsze o poranku na czczo i nie częściej niż raz w tygodniu. Zdecydowanie lepszym sposobem na śledzenie postępów diety jest dokonywanie pomiarów talii, ud i bioder. Pamiętaj, że waga nie jest wyznacznikiem tego, jak wyglądasz. Dwie osoby, spośród których każda waży 60 kg, mogą wyglądać zupełnie inaczej, nawet jeśli mają ten sam wzrost.

10. Zadbaj o regenerację organizmu

Sen jest bardzo ważny dla organizmu. Staraj się spać nie mniej niż 8 godzin. Czy wiesz, że za mała ilość snu przyczynia się do zwiększenia hormonu greliny, czyli tak zwanego hormonu głodu? Po zbyt krótkim odpoczynku możesz mieć ochotę na kaloryczne, słodkie śniadanie. Poziom hormonu wzrasta również w sytuacjach stresowych, których warto unikać, kiedy starasz się zrzucić zbędne kilogramy.

Powyższe sposoby na idealną sylwetkę warto wprowadzić do życia na dłużej. Zdrowe nawyki sprawią, że ominie Cię nieprzyjemny efekt jojo, a poza tym Twoje samopoczucie będzie lepsze. Regularne posiłki, odpowiednia liczba kalorii, aktywność fizyczna oraz regeneracja organizmu są kluczem do walki o piękniejszą sylwetkę. Metody te zadziałają jeszcze lepiej, jeśli wspomożesz je przy pomocy treningu personalnego z wykorzystaniem elektrostymulacji mięśni.

MEON EMS 2019
Created by BRANDMA™